Πέμπτη 19 Απριλίου 2012

«Xρυσωρυχείο o τουρισμόs σας»

«Το να επενδύεις στον τουρισμό στην Ελλάδα είναι σαν να ανοίγεις μία τρύπα και να πετάγεται πετρέλαιο».
Αυτό δήλωσε ο γενικός γραμματέας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών, κ. Τάλεμπ Ριφάι... σε ερώτηση για το επενδυτικό κλίμα στη χώρα μας. Ο κ. Ριφάι πραγματοποίησε διήμερη επίσκεψη την προηγούμενη εβδομάδα στην Αθήνα, κατά την οποία συνάντησε και τον πρωθυπουργό Λ. Παπαδήμο.
Ο γενικός γραμματέας του ΠΟΤ τόνισε ότι «για το επενδυτικό περιβάλλον δεν πρέπει να μας διαφεύγει το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης και η Ευρώπη, οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης προσφέρουν ένα από τα πλέον ελκυστικά επενδυτικά πλαίσια του κόσμου. Διαφάνεια, σταθερό νομικό πλαίσιο, μακροπρόθεσμη σταθερότητα, συγκεκριμένες κατευθύνσεις και καταστάσεις που δεν μεταβάλλονται εν μια νυκτί». Η Ελλάδα, επισήμανε, είναι μέρος αυτού του ευρύτερου πλαισίου και υπό αυτή την έννοια θα είναι πάντα ένα ελκυστικό μέρος για επενδύσεις. Βέβαια, σημείωσε ότι ανά περιοχή μπορεί να διαφοροποιούνται εν μέρει κάποια ειδικότερα κίνητρα, σε σύγκριση με άλλους προορισμούς όπως π.χ. φορολογικά ή άλλα κίνητρα, εντούτοις οι πραγματικά σοβαρά προσανατολισμένες επενδύσεις δεν εξετάζουν τι συμβαίνει φέτος ή τον επόμενο χρόνο, αλλά επιχειρούν να εξετάσουν τι θα συμβεί σε 10 με 15 χρόνια από σήμερα. Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «Υπό αυτό το πρίσμα δεν ανησυχώ καθόλου για την Ελλάδα, αντιθέτως θεωρώ ότι η χώρα σας έχει συγκριτικό πλεονέκτημα. Ειδικά σε ό,τι αφορά τον τομέα του τουρισμού, θα έλεγα ότι η Ελλάδα είναι πραγματικά ένα χρυσωρυχείο, όπου και αν επενδύσεις στον τουρισμό στην Ελλάδα μπορείς να χτυπήσεις φλέβα χρυσού».
Σύμφωνα με τον κ. Ριφάι «αν κινηθείς μελετημένα και έχοντας εμπειρία, όπου και αν δημιουργήσεις ένα ξενοδοχείο, μία τουριστική επιχείρηση, μπορείς να έχεις πολύ καλό αποτέλεσμα». Ο γενικός γραμματέας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι η Ελλάδα έχει πολύ θετική προοπτική για επενδύσεις, ιδιαίτερα στον τομέα του τουρισμού.
Εξάλλου, ο κ. Ριφάι πιστεύει ότι οι διεθνείς αφίξεις στην Ελλάδα θα ακολουθήσουν την τάση ανόδου του ευρωπαϊκού τουρισμού, ο οποίος αναμένεται να αυξηθεί κατά μέσο όρο σε ποσοστό 3,3% κατά τη φετινή περίοδο σε σχέση με πέρυσι. Ο γενικός γραμματέας του ΠΟΤ εκφράζει τη βεβαιότητα ότι ο ελληνικός προορισμός θα έχει μια ήπια θετική ανάπτυξη, η οποία όμως δεν θα φθάσει στην ανάπτυξη που είχε πέρυσι, δηλαδή πάνω από 9% σε ό,τι αφορά τις αφίξεις ξένων τουριστών.
Σύμφωνα με τον κ. Ριφάι, ο τουρισμός είναι πιθανώς ο μόνος τομέας στην οικονομία ο οποίος πάει καλά και η Ελλάδα δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτό. Φέτος, 1 δισ. ταξιδιώτες θα περάσουν τα σύνορα των χωρών τους, όπως προβλέπει ο ΠΟΤ, εκ των οποίων πάνω από 520 εκατ. θα επισκεφθούν την Ευρώπη. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο ο γενικός γραμματέας του ΠΟΤ αναφέρει ότι η Ελλάδα ήταν, είναι και θα είναι ένας πολύ σημαντικός προορισμός για τους διεθνείς ταξιδιώτες.
Ο κ. Ριφάι στο πλαίσιο της επίσκεψής του στην Αθήνα, ανέδειξε και το ζήτημα που απασχολεί τον παγκόσμιο τουρισμό σε σχέση με τις δυσκολίες που προκύπτουν από τη χορήγηση θεωρήσεων Σένγκεν. Το εν λόγω θέμα έθεσε και στον πρωθυπουργό Λουκά Παπαδήμο, ο οποίος δήλωσε την υποστήριξή του στις προσπάθειες του ΠΟΤ να καταστήσει πιο ευέλικτη τη διαδικασία χορήγησης θεωρήσεων Σένγκεν. Αλλωστε, το θέμα αυτό έπειτα από πιέσεις του Οργανισμού έχει συμπεριληφθεί ως αντικείμενο συζήτησης και στη Σύνοδο του G20 που θα πραγματοποιηθεί στο Μεξικό.
Ο Οργανισμός με αφορμή τη Σύνοδο συντάσσει μελέτη, προκειμένου να δείξει στις χώρες ποιες είναι οι συνέπειες μιας πιο αποτελεσματικής διαδικασίας για τη χορήγηση θεωρήσεων.Δημοσίευμα απο την εφημερίδα Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ πηγή: kykladesnews.gr αναδημοσίευση απο www.pseas.gr

Σάββατο 14 Απριλίου 2012

Αλλαγή πλεύσης στη ναυτική εκπαίδευση

Ανατροπές στα μέχρι σήμερα δεδομένα της ναυτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας, περιλαμβάνει το σχέδιο - πόρισμα της ομάδας εργασίας υπό το υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Το πόρισμα το οποίο όμως δεν κατατέθηκε στο Βουλή (Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή) η οποία έκλεισε τη Μεγάλη Τετάρτη, δίνει λύσεις στα υπαρκτά προβλήματα (οικονομικά και λειτουργικά) που αντιμετωπίζει σήμερα η ναυτική εκπαίδευση.

Στόχο έχει να προλάβει τις εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο, και προβλέπει μεταξύ άλλων την αλλαγή πλεύσης τόσο στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, οι οποίες μειώνονται σε τέσσερις, αλλά αναβαθμίζονται, όσο και στην ιδιωτική εκπαίδευση, η οποία πλέον θα έχει τη δυνατότητα να παράγει πλοιάρχους και πρώτους μηχανικούς.

Δημόσια εκπαίδευση

Τα μεγαλύτερα προβλήματα στη ναυτική εκπαίδευση και κατάρτιση, με αλληλένδετη σχέση, που άμεσα ή έμμεσα επηρεάζουν την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου επιγραμματικά εστιάζονται στη δομή και την οργάνωση, στις υποδομές και τις εγκαταστάσεις, στον εξοπλισμό και τα μέσα, στο διδακτικό προσωπικό, στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα (περιεχόμενο, μεθοδολογία, εκπαιδευτικά συγγράμματα), στην πιστοποίηση και την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, στη χρηματοδότηση και στο θεσμικό πλαίσιο.

Η ναυτική εκπαίδευση, κατάρτιση και επιμόρφωση έχει κόστος περίπου 17 εκατ. ευρώ ανά έτος. Το 70% (12 εκατ. ευρώ) καλύπτεται από το Κεφάλαιο Ναυτικής Εκπαίδευσης ΚΝΕ και το 30% (5 εκατ. ευρώ) από τον τακτικό προϋπολογισμό του ΥΠΑΑΝ.

Στο διανυόμενο εκπαιδευτικό έτος 2011 - 2012, η κατάσταση του ΚΝΕ είναι ελλειμματική (3,5-4 εκατ. ευρώ περίπου) σε σχέση με τα 12 εκατ. ευρώ που απαιτούνται για να καλυφθούν στοιχειώδεις ανάγκες της Ναυτικής Εκπαίδευσης. Για το λόγο αυτό φέτος η σίτιση ανεστάλη.

Όπως σημειώνει το πόρισμα η εκπαίδευση αντιμετωπίζει σοβαρότατο πρόβλημα προϋπολογισμού, ήτοι κάλυψης ακόμα και των στοιχειωδών λειτουργικών δαπανών.

Για τους λόγους αυτούς στο πόρισμα προτείνεται η κατάργηση των μικρής δυναμικότητας περιφερειακών ΑΕΝ, στη βάση ενός σχήματος τεσσάρων ή πέντε σχολών διπλής κατεύθυνσης πλοιάρχων και μηχανικών. Πιο συγκεκριμένα θα πρόκειται για τις ΑΕΝ Ασπροπύργου, Μακεδονίας, Ηπείρου και Κρήτης. Στο πλαίσιο αυτό θα απαιτηθεί να δημιουργηθεί Σχολή Μηχανικών στην ΑΕΝ Ηπείρου, η οποία σήμερα λειτουργεί μόνον Σχολή Πλοιάρχων.

Είναι δυνατόν, επίσης, να διατηρηθεί η Σχολή Χίου και Οινουσσών, Μηχανικών και Πλοιάρχων αντίστοιχα, ως μια Σχολή, υπό ενιαία διεύθυνση. Το πόρισμα συμπεραίνει ότι με το σχήμα αυτό, οι δυνατότητες που προσφέρονται (οικονομικές, εκπαιδευτικές, εξοπλισμού και υποδομών) θα είναι τέτοιες που θα επιτρέπουν αποτελεσματικές και ταχύτερες βελτιωτικές παρεμβάσεις, προς όφελος της παρεχόμενης δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης.

Προτείνεται επίσης να εξεταστεί το θέμα της ισοτιμίας διπλωμάτων τάξης Α΄ με τα πτυχία ΤΕΙ και ΑΕΙ

Διδακτικό προσωπικό

Προτείνεται επίσης η ίδρυση Σχολείου Εκπαιδευτών (ναυτοδιδασκάλων) με στόχο σε κάθε εκπαιδευτικό έτος να εξασφαλίζεται η ομοιογένεια και η συνέχεια της διδασκαλίας, η αλληλοενημέρωση των διδασκόντων και η επικαιροποίηση της τεχνογνωσίας τους τόσο στα θεωρητικά, όσο -κυρίως- στα πρακτικά μαθήματα/εργαστήρια.

Προβλέπεται παράλληλα η αύξηση του αριθμού των μονίμων καθηγητών με στόχο να καλύπτεται το 70-80% του διδακτικού έργου ανά σχολή/κύκλο σπουδών.

Η πρόταση για μονιμοποιήσεις καθηγητών και αύξησης οργανικών θέσεων, στην παρούσα οικονομική συγκυρία πιθανότατα να μην μπορεί να υλοποιηθεί. Για το λόγο αυτό, προτείνεται εναλλακτικά η αλλαγή της σύμβασης των ωρομισθίων ναυτοδιδασκάλων-καθηγητών, από ωριαία αντιμισθία σε μηνιαία, με την ίδια χρονική περίοδο ισχύος της παρούσας σύμβασης, δηλαδή για όλο το εκπαιδευτικό έτος.

Ιδιωτική ναυτική Εκπαίδευση

Η Ομάδα Εργασίας θεωρεί ότι στη σημερινή πραγματικότητα οι συνθήκες είναι ώριμες πλέον για την "αποδέσμευση" της ιδιωτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, υπό όρους και προϋποθέσεις.

Όπως επισημαίνει οι ιδιωτικές σχολές πρέπει να λειτουργήσουν με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που λειτουργούν οι δημόσιες ΑΕΝ, και τα προσόντα των αποφοίτων τους να πιστοποιούνται με βάση τα κριτήρια και τις διαδικασίες του ενιαίου συστήματος πιστοποίησης. Εφόσον οι σχολές ΝΕΚΕ λειτουργούν με αυστηρές προϋποθέσεις και ανάλογη εκπαιδευτική δομή με εκείνη των ΑΕΝ, τότε τα πτυχία τους πρέπει να είναι ισότιμα με τα πτυχία των ΑΕΝ.

Αναφορικά με την αποδέσμευση-λειτουργία της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΝΕΚΕ), η Ομάδα Εργασίας προτείνει "να γίνουν οι νομοθετικές ρυθμίσεις που απαιτούνται και αμέσως να εκδοθούν οι αναγκαίες εφαρμοστικές πράξεις, με βάση το παραπάνω συνολικό πλαίσιο, το οποίο πρωτίστως περιλαμβάνει και ουσιαστικά αναβαθμίζει την αντίστοιχη δημόσια".

Πρόγραμμα προσέλκυσης

Τα αποτελέσματα των πανελλήνιων εξετάσεων του 2011 και η εντυπωσιακή άνοδος των βάσεων έδειξαν ότι στις δύσκολες σημερινές συνθήκες περισσότεροι νέοι, με υψηλότερο εκπαιδευτικό επίπεδο, επιλέγουν τις ναυτικές σπουδές και το ναυτικό επάγγελμα. Αυτή είναι μια αλλαγή που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη, καθόσον προβλέπεται ότι στο προσεχές μέλλον αυτή η τάση θα διευρυνθεί.

Για το σκοπό αυτό θα πρέπει να προωθηθεί η προβολή της ναυτικής εκπαίδευσης και να εφαρμοστεί μακροχρόνιο πρόγραμμα προσέλκυσης νέων στις ΑΕΝ και στο ναυτικό επάγγελμα. Το πρόγραμμα προσέλκυσης, σύμφωνα με το πόρισμα, πρέπει να περιλαμβάνει διαφημιστική καμπάνια στα έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ, εξειδικευμένες θεματικές εκθέσεις, εκδηλώσεις και ομιλίες επαγγελματικού προσανατολισμού.

Η διαφημιστική αυτή καμπάνια πρέπει να οργανωθεί με τέτοιο τρόπο ώστε οι νέοι να ενημερώνονται με καθαρότητα και σαφήνεια για τις συνθήκες που επικρατούν σήμερα στη ναυτιλία.
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr & www.marinews.gr

Τετάρτη 11 Απριλίου 2012

Συνελήφθη ο Α. Τσοχατζόπουλος και συνεργάτες – Προεκλογική «κάθαρση»...

Συνελήφθη σήμερα το πρωί ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ Άκης Τσοχατζόπουλος μετά το ένταλμα σύλληψης που εκδόθηκε σε βάρος του από την Εισαγγελία Αθηνών! Ο πρώην υπουργός κατηγορείται ότι εισέπραξε μέσω υπεράκτιων εταιρειών από την γερμανική εταιρεία Ferostal μίζα οκτώ εκατομμυρίων ευρώ με την οποία αγόρασε ακίνητα στη λεωφόρο Κηφισίας και στην οδό Κομνά Τράκα. Τα χρήματα, σύμφωνα με το κατηγορητήριο, διαβιβάστηκαν μέσω της τράπεζας Morgan Stanley στην Ελβετία.Ακολούθησε η σύλληψη του επιχειρηματία, πρώην εκδότη και παράγοντα του αθλητισμού, Γιώργου Σαχπατζίδη καθώς και του ξαδέρφου του πρώην υπουργού Ν.Ζήγρα, ο οποίος επίσης φέρεται να εμπλέκεται στην ίδια υπόθεση ως διαχειριστής off shore εταιρίας. Μάλιστα σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε σπίτια συγγενικών προσώπων του πρώην υπουργού και ισχυρού άνδρα του ΠΑΣΟΚ, βρέθηκαν 10 πλάκες χρυσού και λίρες!

Σε πολιτικό επίπεδο, καθώς είναι γνωστό ότι ο κ. Τσοχατζόπουλος, κρατά ακόμη κλειστά τα χαρτιά των αποκαλύψεων στις οποίες μπορεί να προβεί παίρνοντας μαζί του και άλλους από το πολιτικό σκηνικό της περιόδου εκείνης, οι αντιδράσεις των κομμάτων έχουν ενδιαφέρον.

Ανεπισήμως, κύκλοι του ΠΑΣΟΚ ανέφεραν ότι «η Δικαιοσύνη πρέπει να κάνει απερίσπαστη τη δουλειά της» και πρόσθεσαν, μάλιστα, ότι η Δικαιοσύνη «θα ήταν προτιμότερο να το είχε κάνει με μεγαλύτερη ταχύτητα». ΚΚΕ, ΛΑΟΣ, ΣΥΡΙΖΑ, ΔΗΣΥ, Οικολόγοι Πράσινοι και Ανεξάρτητοι Έλληνες, χαιρετίζουν τη σύλληψη, αλλά επισημαίνουν και τον χαρακτήρα της προεκλογικής «κάθαρσης» που επιχειρείται. Το ΚΚΕ κάνει λόγο για συνευθύνη ΠΑΣΟΚ-ΝΔ και ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά να παγώσει η προμήθεια των γερμανικών υποβρυχίων.

Ο κ. Τσοχατζόπουλος θα πρέπει να απολογηθεί εντός των επόμενων πέντε εργάσιμων ημερών και έπειτα θα αποφασιστεί το αν θα κριθεί προφυλακιστέος ή όχι. Καθώς, όμως, τις επόμενες ημέρες θα υπάρξουν οι αργίες λόγω του Πάσχα, πρακτικά η απολογία του μπορεί να πραγματοποιηθεί έπειτα από μια εβδομάδα.

Το περιεχόμενο του εντάλματος

Πιο συγκεκριμένα, στο ένταλμα που εκδόθηκε για τη σύλληψη του κ. Τσοχατζόπουλου, του αποδίδεται το αδίκημα της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομη δραστηριότητα. Για το θέμα των περιουσιακών στοιχείων του πρώην υπουργού διενεργήθηκε προκαταρκτική εξέταση από τις εισαγγελείς πρωτοδικών, Ευγ. Κυβέλου και Ελ. Σίσκου, που ξεκίνησε το 2010. Αφορμή για την έρευνα αποτέλεσαν δημοσιεύματα, για την υπόθεση της αγοράς του ακινήτου επί της Διονυσίου Αεροπαγίτου και αφορούσαν τη νομιμότητα της αγοραπωλησίας και το σύνολο των περιουσιακών του στοιχείων, με ερευνώμενα αδικήματα τη νομιμοποίηση εσόδων από παράνομη δραστηριότητα και φορολογικές παραβάσεις.πηγή:http://www.eklogika.gr/news/8885

Τρίτη 10 Απριλίου 2012

Ξεκίνησε τα μεσάνυχτα η απεργία της ΠΝΟ

Κλίμα ανασφάλειας επικρατεί στους κατοίκους των νησιών αλλά και τους ταξιδιώτες λόγω της 48ωρης απεργίας της ΠΝΟ που ξεκίνησε από τα μεσάνυχτα της Μεγάλης Τρίτης και θα λήξει τα μεσάνυχτα της Μεγάλης Τετάρτης. Η κινητοποίηση εν μέσω εορτών δημιουργεί εκτός από αβεβαιότητα και μεγάλο οικονομικό πλήγμα στη νησιωτική Ελλάδα καθώς πολλοί ταξιδιώτες θα στραφούν σε προορισμούς στην ηπειρωτική χώρα προκειμένου να είναι σίγουροι ότι θα ταξιδέψουν. Επίσης, νησιά της άγονης γραμμής τα οποία εξυπηρετούνται με ένα μόνο δρομολόγιο τη Μεγάλη Εβδομάδα θα αποκλειστούν, ενώ προβλήματα θα έχουν και όσα εξυπηρετούνται δύο φορές την εβδομάδα.
Όσον αφορά στα δρομολόγια των πλοίων Λειψοί και Σύμη μένουν χωρίς δρομολόγιο για τη Μεγάλη Εβδομάδα ενώ όσοι ταξιδεύουν για Αστυπάλαια δεν θα εξυπηρετηθούν από το Blue Star Naxos αλλά από άλλο πλοίο. Ηρακλειά και Σχοινούσα χάνουν το σημερινό δρομολόγιο (Τρίτης) ενώ όσοι ταξιδιώτες έχουν προορισμό την Πάτμο ταξίδεψαν αναγκαστικά τη Μεγάλη Δευτέρα και όχι σήμερα με το Blue Star Patmos. Αργά το βράδυ της Μεγάλης Δευτέρας προγραμματίστηκε ακόμα ένα έκτακτο δρομολόγιο για Πάρο και Νάξο.

Μετά τη λήξη της απεργίας, Μεγάλη Πέμπτη και Παρασκευή θα γίνουν ξεκινήσουν περισσότερα πλοία με προορισμό την Άνδρο, την Τήνο και τη Μύκονο.
Όσο για την πληρότητα, στις πρώτες προτιμήσεις των ταξιδιωτών οι Κυκλάδες όπου τα εισιτήρια για Μεγάλη Πέμπτη και Παρασκευή έχουν ήδη εξαντληθεί. Για Δωδεκάνησα και Κρήτη υπάρχουν κρατήσεις αλλά τα πλοία δεν έχουν γεμίσει.
Την αγανάκτησή του εκφράζει στο protothema.gr ο Δήμαρχος Λειψών κ. Μπενέτος Σπύρου. Όπως λέει, «σε μια χώρα που δεν έχει περιφερειακή πολιτική και τα πάντα ξεκινάνε από την Αθήνα υπάρχουν προβλήματα. Τα πλοία για εμάς είναι όπως τα τρένα για την ηπειρωτική Ελλάδα. Έχει μπλοκάρει όλο το σύστημα και πιστεύω ότι αν παραταθεί αυτή η κατάσταση θα έχουμε πρόβλημα».
Σύμφωνα με τον κ. Γιάννη Ρούσσο, Πρόεδρο Eμπορικού Eπιμελητηρίου Κυκλαδων, «επικράτησε το ¨ο θάνατός σου η ζωή μου ¨. Παρότι ζούμε σε ένα νησί που γνωρίζει τις ανάγκες των ναυτικών πιστεύαμε ότι θα επικρατήσει η λογική. Όσοι είχαν επενδύσει στις μέρες του Πάσχα καταστράφηκαν. Είχανε ακυρώσεις. Φανταστείτε σε ένα ξενοδοχείο από τα 45 δωμάτια τα 15 είναι κλειστά. Οι ταξιδιώτες φοβήθηκαν τον εγκλωβισμό»...

Όλα αυτά όταν η αύξηση του κόστους μετακίνησης, έχει φέρει ήδη σημαντική πτώση στην τουριστική κίνηση.
Είναι χαρακτηριστικό ότι πλέον τα έξοδα µετακίνησης αντιπροσωπεύουν πάνω από το 50% του συνολικού προϋπολογισµού εξόδων µιας τετραµελούς οικογένειας για το τριήµερο του Πάσχα. Συγκριτικά, τα προηγούµενα χρόνια το κόστος µετακίνησης τις ηµέρες του Πάσχα δεν υπερέβαινε το 30% του συνολικού προϋπολογισµού των πασχαλινών διακοπών µιας τυπικής ελληνικής οικογένειας.

Για παράδειγµα, στη διαδροµή Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα το κόστος µετακίνησης για µια τετραµελή οικογένεια µε αυτοκίνητο φτάνει τα 200 ευρώ περίπου, µε αεροπλάνο τα 500 ευρώ, ενώ µε τρένο δεν υπερβαίνει τα 140 ευρώ.
Οι πασχαλινοί προορισµοί
Στην Κέρκυρα, όπου άλλες εποχές ο ταξιδιώτης θα έπρεπε να κινητοποιήσει γνωστούς και φίλους για να βρει ένα δωµάτιο, σήµερα περισσότερα από 3.000 δωµάτια ξενοδοχείων θα παραµείνουν κλειστά λόγω της αναιµικής ζήτησης που παρατηρείται.
Οµως, και σε αυτά που θα µείνουν ανοιχτά οι τιµές είναι κατά 40%-50% µειωµένες σε σχέση µε πέρυσι. Ειδικότερα, για διαµονή δύο ατόµων σε ξενοδοχείο 4 αστέρων οι τιµές για 3 νύχτες ξεκινούν από 200 ευρώ συνολικά, ενώ σε χαµηλότερες κατηγορίες ξεκινούν από 130 ευρώ για το τριήµερο.

Ακόµη χειρότερη είναι η κατάσταση στους κλασικούς προορισµούς των Κυκλάδων, όπως η Πάρος και η Μύκονος, όπου τα προηγούµενα χρόνια δεν έπεφτε καρφίτσα από την κοσµοσυρροή. Φέτος, ωστόσο, η κίνηση είναι µειωµένη κατά 60% σύµφωνα µε τους επαγγελµατίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο του τουρισµού.

Στη Μύκονο, για παράδειγµα, µέσα στη Χώρα σε ξενοδοχείο 3 αστέρων η τιµή για δίκλινο δωµάτιο για το τριήµερο του Πάσχα (Μ. Παρασκευή - Δευτέρα του Πάσχα) ανέρχεται συνολικά στο ποσό των 180 ευρώ συµπεριλαµβανόµενου και του πρωινού.
Στην Πάρο, όπου τις ηµέρες του Πάσχα ήταν ένας από τους πλέουν αγαπηµένους προορισµούς της µεσαίας τάξης, οι τιµές έχουν κατρακυλήσει σε εξευτελιστικά επίπεδα. Ετσι, σε στούντιο δύο ατόµων στην Παροικιά το κόστος για µια τριήµερη διαµονή δύο ατόµων µε πρωινό φτάνει συνολικά τα 90 ευρώ. Στην Πάτµο, το Νησί της Αποκάλυψης, στο οποίο το Πάσχα γιορτάζεται µε ιδιαιτερότητα, οι τιµές ενός δίκλινου δωµατίου για το τριήµερο ξεκινούν από 135 ευρώ. Στην Κρήτη, επίσης, αρκετοί ξενοδόχοι που έχουν ανοίξει για τις ηµέρες του Πάσχα και βλέποντας την ανυπαρξία της ζήτησης από την εσωτερική αγορά αναγκάζονται να πωλούν πακέτα διαµονής ακόµη και κάτω του κόστους.
Έτσι, γνωστή ξενοδοχειακή µονάδα πέντε αστέρων, λίγα χιλιόµετρα έξω από το Ηράκλειο, προσφέρει πακέτο για διανυκτέρευση τριών ηµερών δύο ατόµων σε υπερπολυτελή δωµάτια µε διατροφή και το συνολικό κόστος φτάνει µόλις τα 186 ευρώ!
Στους κοντινότερους στην Αθήνα προορισµούς, δε, οι οποίοι προτιµώνται λόγω του χαµηλότερου κόστους µετακίνησης, οι τιµές για ένα τριήµερο ξεκινούν από 185 ευρώ στη Δηµητσάνα της Αρκαδίας και φτάνουν ακόµη και τα 150 ευρώ για ξενώνα στην Καρδαµύλη της Μάνης ή το Πεταλίδι της Μεσσηνίας. Στο Πήλιο, εξάλλου, οι τιµές των ξενοδοχείων για το ίδιο χρονικό διάστηµα ξεκινούν από 175 ευρώ.
ΠΗΓΗ: a)protothema.gr
b)marinews.gr c) pseas.gr

Πέμπτη 5 Απριλίου 2012

Προς εκτόνωση η κατάσταση στο απεργιακό μέτωπο των ναυτεργατών- Up Date ( 19.05 μ.μ.)

Μετά τη συνάντηση με την υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Άννα Διαμαντοπούλου, η οποία έγινε σε καλό κλίμα φαίνεται να βρέθηκε η "χρυσή τομή" χωρίς όμως να είναι κάτι δεδομένο.
Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου "όλα πήγαν καλά. Ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Λοβέρδος δεσμεύθηκε ότι ο Οίκος Ναύτου θα εξυπηρετεί αποκλειστικά τους ναυτικούς, θα διατηρήσει τη δομή του και θα ενισχυθεί. Επίσης, συμφωνήθηκε να δώσει το κράτος στους Ναυτικούς επιδότηση 10,5 εκατομμυρίων ευρώ για δημιουργία θέσεων εργασίας αλλά και για την κατάρτισή τους βάσει ειδικών προγραματων που θα συμφωνηθούν στην συνέχεια.Όσο αφορά το εφ' άπαξ αποφασίσθηκε να μην γίνει καμία μείωση". Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ, Γιάννης Χαλάς τόνισε ότι θα δοθούν στην Ομοσπονδία γραπτώς οι απαντήσεις στα αιτήματα των ναυτεργατών.
Συμπλήρωσε ότι η κυβέρνηση δεν δείχνει πρόθεση να δώσει λύσεις δραστικές στα προβλήματα των ναυτεργατών και υπογράμμισε: "Υπάρχει μία πίεση να το σταματήσουμε, έχει δημιοιυργθεί μία τέτοια ατμόσφαιρα." Στη συνέχεια προσέθεσε ότι η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ θα συνεδριάσει το πρωϊ της Παρασκευής 7-4-2012 και ώρα 11.00 π.μ. προκειμένου να αποφασίσει για την αναστολή ή όχι των κινητοποιήσεων μέσα στην Μεγάλη Εβδομάδα. πηγή:http://www.marinews.gr/pub/category.asp?lang=gr&contentid=17702

Κυριακή 1 Απριλίου 2012

Αυξήσεις στις τιμές των ναύλων από σήμερα 1/4/2012

Σε αύξηση της τιμής των ναύλων προχωρούν από σήμερα 1η Απριλίου ( αλήθεια είναι!) κάποιες ακτοπλοϊκές εταιρείες, οι οποίες επικαλούνται αυξημένο λειτουργικό κόστος και ζημιές, λόγω της ανόδου της τιμής των καυσίμων και της μείωσης της επιβατικής κίνησης.Ήδη, μεγάλη εταιρεία της ακτοπλοΐας ανακοίνωσε αύξηση 5% στην τιμή των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, από 1ης Απριλίου, ενώ οι εταιρείες εκτιμούν ότι η φετινή πασχαλινή έξοδος θα κινηθεί σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από πέρυσι λόγω της κρίσης.πηγή:http://www.marinews.gr/pub/category.asp?lang=gr&contentid=17647