Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2011

Το κόστος των καυσίμων φέρνει αυξήσεις τιμών στα εισιτήρια

Αυξήσεις στους ναύλους επιβατών και φορτηγών σχεδιάζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες εν όψει της νέας θερινής περιόδου, παρά το γεγονός ότι η αγοραστική δύναμη των επιβατών πλήττεται από την οικονομική κρίση.Οι αυξήσεις μοιάζουν μονόδρομος, καθώς οι εταιρείες ετοιμάζονται να εγγράψουν για τη χρήση 2010 ζημιές μέχρι και 200 εκατ. ευρώ. Η σημαντική αύξηση του κόστους των ναυτιλιακών καυσίμων επιβάρυνε σημαντικά τα αποτελέσματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών σε συνδυασμό με τη μείωση της επιβατικής κίνησης.Ως μόνη διέξοδος προκύπτει η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, όταν όλοι οι δημόσιοι τομείς μεταφοράς αυξάνουν τις τιμές των εισιτηρίων τους ενώ και ο ΟΛΠ [OLPr.AT] Σχετικά άρθρα αυξάνει τα λιμενικά τέλη. Οι πρώτες αυξήσεις δεν αποκλείεται να ανακοινωθούν και εντός της εβδομάδας από ορισμένες εταιρείες. Μόνη περίπτωση να μην επιβαρυνθεί περαιτέρω ο καταναλωτής, όπως τονίζεται από στελέχη του κλάδου, είναι οι συναρμόδιοι υπουργοί Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Γιάννης Διαμαντίδη, και Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου και Εργασίας, Λούκα Κατσέλη, να προχωρήσουν σε μείωση ή και κατάργηση ορισμένων εκ των μη ανταποδοτικών τελών υπέρ τρίτων με τις οποίες επιβαρύνεται το εισιτήριο, μέχρι και 40%, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ Αξίζει να σημειωθεί ότι το μέσο κόστος σε ό,τι αφορά τα ναυτιλιακά καύσιμα έκλεισε το 2010 στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων τεσσάρων ετών ενώ η μέση αύξηση το 2010 σε σύγκριση με το 2009 ήταν ανάλογα με τον τύπο καυσίμου από 31,9% στο IFO 380 1,5%, 32,5% στο IFO 180 1,5% και 39,5% στο καύσιμο τύπου MGO 1%-0,1% που καίνε τα ταχύπλοα. Οι ακτοπλόοι ζητούν από το ΥΘΥΝΑΛ να προχωρήσει στις κατάλληλες νομοθετικές και άλλες ρυθμίσεις έτσι ώστε να μειωθεί το κόστος λειτουργίας του πλοίου.
Κινήσεις εξορθολογισμού

Οι αυξήσεις στις τιμές, η κατάργηση δρομολογίων και ενδεχομένως και οι αποδρομολόγηση ή πώληση πλοίων είναι μεταξύ των μέτρων που εξετάζουν σε λειτουργικό επίπεδο οι ακτοπλοϊκές εταιρείες προκειμένου να μειώσουν τα κόστη.Επίσης πληροφορίες αναφέρουν ότι οι μεγαλύτεροι παίκτες του κλάδου είναι έτοιμοι να προχωρήσουν σε ορισμένες κινήσεις που θα θέσουν ένα φρένο σε αυτό τον οξύ ανταγωνισμό που επικρατούσε σε μία σειρά γραμμών την προηγούμενη περίοδο. Ο επίναυλος καυσίμων επανήλθε στις γραμμές της Αδριατικής, ενώ δεν αποκλείονται και άλλες κινήσεις τόσο στις γραμμές της Κρήτης όπου όλα είναι ανοικτά όσο και της Αδριατικής και κυρίως της Αγκόνας, όπου η υπερπροσφορά χωρητικότητας είναι δεδομένη. Σε κάθε περίπτωση η μείωση κόστους ανάλογη με αυτή που εφαρμόζουν οι αεροπορικές εταιρείες είναι μεταξύ αυτών που συζητούνται (συνεργασία στα δρομολόγια, κ.α.) Η κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες περιγράφεται με τα μελανότερα χρώματα και σε σχετική επιστολή της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας προς το Σύνδεσμο Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), από τον οποίο ζητείται «κοινή συμπόρευση».

Στην επιστολή μεταξύ άλλων επισημαίνεται ότι ο κίνδυνος κατάρρευσης των ακτοπλοϊκών εταιρειών είναι υπαρκτός. Σε μία τέτοια περίπτωση τονίζεται στην επιστολή ως «μοναδική λύση θα έλθει η τουρκική πρόταση για μετάβαση με δυναμικώς υποστηριζόμενα πλοία από τα ελληνικά νησιά προς τους λιμένες Τσεσμέ, Κουσάντασι και Μαρμαρίς και εκείθεν δι΄ αεροπλάνων προς το αεροδρόμιό μας "Ελ. Βενιζέλος", καταδικάζοντας ούτω την ακτοπλοΐα σε οριστικό θάνατο».

Ταχύπλοα

Επανέρχεται το αίτημα για κατάργηση της υποχρεωτικής δρομολόγησης των ταχύπλοων για επτά μήνες. Αν μειωθεί ο χρόνος δρομολόγησης των ταχυπλόων, τα αποτελέσματα θα είναι ευεργετικά τόσο για τις εταιρείες που θα δρομολογούν όσο και για τις υπόλοιπες καθώς ουσιαστικά από τους επτά μήνες τους τρεις λειτουργούν με μεγάλες ζημιές ενώ με τα δρομολόγιά τους μειώνουν και τα έσοδα των εταιρειών που έχουν στις ίδιες γραμμές συμβατικά πλοία.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr

ΣΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ Ο ΠΣΕΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΧΘΟΦΟΡΙΚΑ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Ο Π.Σ.Ε.Α.Σ. σε συνέχεια των έντονων διαμαρτυριών του προς όλες τις κατευθύνσεις αναφορικά με την εξακολούθηση της ληστρικής πρακτικής επιβάρυνσης των επιβατών της ελληνικής ακτοπλοΐας με «χαράτσια» υπέρ σφραγιδοφόρων σωματείων, προχώρησε σε σειρά αυτόνομων δικαστικών ενεργειών αλλά και παρεμβάσεων σε προσφυγές και αγωγές μελών του, για την αναγνώριση ως παράνομης της είσπραξης αχθοφορικών τελών γενικώς και αδιακρίτως δια του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου.

Οι κινήσεις αυτές εντάσσονται στην από καιρό διακηρυγμένη πρόθεση του Π.Σ.Ε.Α.Σ. να υπερασπιστεί με κάθε μέσο τα δικαιώματα και το εισόδημα του επιβάτη της ακτοπλοΐας, που έχει ήδη υποστεί σημαντική μείωση. Αρχής γενομένης λοιπόν από το αχθοφορικό τέλος, το οποίο αν και είναι η μικρότερη από τις υπέρ τρίτων κρατήσεις αποτελεί ίσως την πιο κραυγαλέα περίπτωση άδικης και παράνομης επιβάρυνσης - καθώς αποτελεί κοινό τόπο ότι αφενός αχθοφορικές εργασίες δεν προσφέρονται στα ελληνικά λιμάνια στους επιβάτες αφετέρου το τέλος επιβάλλεται ανεξάρτητα της πραγματικής παροχής της υπηρεσίας - ο Π.Σ.Ε.Α.Σ. θα διεκδικήσει με κάθε νόμιμο μέσο την κατάργηση του συνόλου των μη ανταποδοτικών κρατήσεων υπέρ τρίτων που επιβαρύνουν τους επιβάτες -καταναλωτές.

Για το Δ.Σ

Ο Πρόεδρος Η Γενική Γραμματέας

Γιάννης Θεολ. Θεολογίτης Ισαβέλλα Δημ. Αβαράκη

Σάββατο 15 Ιανουαρίου 2011

Πρώτο Δημοτικό Συμβούλιο με κερδισμένη την Ύδρα

Αίθουσα Μελίνα Μερκούρη 14.01.2011 ώρα 17.30 απόντες από την πλειοψηφία η Αντιδήμαρχος Κυρία Λουκία Λούλου (ασθένεια του πατέρα της), από την μειοψηφία ο πρώην αντιδήμαρχος Κύριος Στάθης Γιώργας (ασθένεια). Η έκπληξη, στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ύδρας τακτικά μέλη εξελέγησαν ο Κύριος Τσακίρης Μανόλης και ο Κύριος Διαμαντής Τάκης, πρώτος αναπληρωματικός ο Κύριος Δασκαλάκης Χρήστος με την στήριξη της πλειοψηφίας. Το κλίμα πολιτισμένο από εκείνους που διέθεταν παιδεία και μόρφωση. Ο Δήμαρχος παρακολούθησε σιωπηλά και χωρίς παρεμβάσεις την διαδικασία που κράτησε πάνω από δύο ώρες με δύο θέματα εκτός ημερήσιας διάταξης. Ελπίζω, εύχομαι και επιθυμώ, το μίσος η εμπάθεια και η ημιμάθεια αξιωματούχου της πλειοψηφίας να μην οδηγήσουν την παράταξη σε παρατράγουδα που στο τέλος θα βλάψουν το νησί μας. Διέκρινα όρεξη για δουλειά (καινούργιο κοσκινάκι μου και που να σε κρεμάσω έλεγαν οι παλαιοί) και κερδισμένο του πρώτου δημοτικoύ συμβουλίου κατά κόρον τον κ. Μανόλη Τσακίρη. Σε πολιτισμένο κλίμα κινήθηκε και ο κ. Αναστόπουλος, που και αν προκλήθηκε έντονα και αγενέστατα δεν παρασύρθηκε. Μαέστρος της ορχήστρας ο πρόεδρος με ασήμαντες φάλτσες νότες, που δικαιολογούνται απόλυτα και από τον αυστηρότερο κριτή. Τα θέματα της ημερήσιας διάταξης ήταν τυπικά και τα αποτελέσματα “σχεδόν αναμενόμενα” εκτός της ανωτέρω έκπληξης στο Δ.Λ.Τ. Η αλλαγή της αίθουσας δικαιολογήθηκε κατά την ταπεινή μας άποψη, διότι εδώ μάλλον δεν ισχύει το γνωμικό “όλοι οι καλοί χωράνε”, προφανώς γιατί στο παρόν Δ.Σ ίσως να μην είναι όλοι καλοί! Οι αλλαγές θέσεων των πινάκων ζωγραφικής, που ακούσθηκαν, προφανώς έγιναν για την αλλαγή και μόνον, ίσως για να ανοίξουν τα στόματα των προηγουμένων δημοτικών αρχόντων. Βαθμολογία συνεδρίασης με άριστα το 10 κατά την άποψη μας 9. Πλήθος συμπατριωτών μας παρακολούθησαν με απόλυτη ησυχία και τάξη το πρώτη δημοτικό συμβούλιο με την νέα του σύνθεση και Δήμαρχο τον κ. Άγγελο Λ. Κοτρώνη. Φυσικά δεν έμαθε κανείς στην παρούσα συνεδρίαση, για ένα γραφείο, ένα δεξαμενόπλοιο και δύο γαϊδούρια που η νέα δημοτική αρχή λέει ότι δεν τα παρέλαβε.